Příjem vyplněných žádostí na školách
Kdy bude probíhat příjem žádostí o přijetí dítěte do MŠ?
Příjem vyplněných a podepsaných žádostí probíhá 13. 5. a 14. 5. 2024 v době od 8.00 do 12.00 a od 13:00 do 15:00 (16:30) hodin na jednotlivých mateřských školách dle rozpisu Zápis do MŠ 2023.pdf. Po doručení žádosti v mateřské škole budou zákonní zástupci seznámeni s dalším postupem.
V uvedeném termínu je možné přihlásit dítě do libovolného počtu mateřských škol. Do každé z mateřských škol je třeba podat žádost spolu s doložením řádného očkování.
V průběhu sběru přihlášek je nutné zaslat do vybraných MŠ vyplněné žádosti elektronicky s podpisem zákonných zástupců a doložením potvrzení o řádném očkování dítěte nebo dokladu, že je dítě proti nákaze imunní nebo se nemůže očkování podrobit pro kontraindikaci nebo osobně vyplnit žádost s doložením potvrzení praktického lékaře o řádném očkování dítěte na určeném místě v budově konkrétní MŠ ve dnech 13. 5. 2024 - 14. 5. 2024.
Po 14.5.2024 až do ukončení správního řízení nebudou přijímány další žádosti o přijetí.
Co vše je potřeba doložit při podání žádosti o přijetí
Při podání žádosti o přijetí k předškolnímu vzdělávání je třeba předložit:
- vyplněnou žádost o přijetí k předškolnímu vzdělávání do MŠ,
- doložení řádného očkování dítěte (četné prohlášení o očkování a kopii očkovacího průkazu), případně potvrzení praktického dětského lékaře.
- rodný list dítěte - pro doložení rodných listů postačí jejich prostá kopie,
- doklad o trvalém pobytu dítěte (pokud se liší od trvalého pobytu zákonného zástupce), popř. prokazatelně doložit pobyt na území obce.
Žádost je možné doručit následujícími způsoby:
- do datové schránky školy (každá škola má svou datovou schránku),
- e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem (nelze jen poslat prostý email!),
- poštou,
- osobní podání v MŠ.
Pokud by bylo podání učiněno pomocí jiných technických prostředků (např. e-mailem bez uznávaného elektronického podpisu, telefaxem apod.), je nutné jej do 5 dnů ze strany zákonného zástupce potvrdit jedním z výše uvedených způsobů.
Zastupuje-li dítě jiná osoba než jeho zákonný zástupce, je zároveň podstatné, aby doložila své oprávnění dítě zastupovat.
V případě neúplné žádosti bude zákonný zástupce vyzván k doplnění údajů v termínu stanoveném ředitelem školy. Pokud zákonný zástupce neodstraní závady, k jejichž odstranění byl vyzván, bude správní řízení usnesením zastaveno.
V případě cizinců je zapotřebí, aby rodiče dítěte předložili doklad o přechodném pobytu dítěte (z něj vyplývá, která škola je pro dítě spádovou), pokud doklad nemají, po domluvě s ředitelem/ředitelkou školy předloží ve lhůtě jenž ředitel/ka školy stanoví své povolení k přechodnému pobytu a vyřídí pro dítě tento doklad na pracovišti: Oddělení pobytu cizinců Ústecký kraj, Pracoviště Ústí nad Labem BIO, Berní 2261/1, 400 01 Ústí nad Labem
Úřední hodiny: Po, St: 8.00 - 17.00
Út, Čt: 8.00 - 14.00
Pro doložení rodných listů platí, že stačí odeslat jejich prostou kopii dálkovým způsobem.
Odevzdávejte pouze jednu verzi žádosti se stejným číslem uvedeným v pravém horním rohu žádosti.
Konkrétní informace k příjmu žádostí určí ředitelé mateřských škol.